Nieuws December 2014

Getafe - Barcelona 0-0

Barça is dure punten misgelopen in de titelstrijd. Zaterdag in het Coliseum kwamen ze niet verder dan 0-0 tegen een sterk verdedigend Getafe. Barcelona kreeg weinig tot geen uitgespeelde kansen in de wedstrijd, en Getafe kon voornamelijk in de tweede helft zonder al te veel moeite standhouden. Hierdoor kan Atletico Madrid, de derde titelkandidaat, gelijk komen met FC Barcelona. Barcelona staat nu 4 punten achter op Real Madrid.

Midweeks speelde Barça nog een goede wedstrijd tegen het Franse PSG, maar vandaag leken er veel krachten weggevloeid te zijn bij de Catalanen. Het spel was traag, en waar tegen PSG nog veel vloeiende werden gecreëerd door de blauwpaarsen, was er vandaag geen enkele noemenswaardige kans. In de eerste helft was het een tam Barcelona, en stond Getafe sterk in de blauwe defensie. Getafe had met Ángel Latifa de gevaarlijkste speler van de eerste helft, en hij zorgde ook voor de grootste kans. Toen de buitenspeler, die al jaren in dienst is van Getafe, naar binnen toe kwam, zocht hij de verre hoek. Zijn harde schot werd echter op mooie wijze gepareerd door Claudio Bravo.

In de tweede helft was er de grootste kans voor Barcelona, dat vaak probeerde de blauwe muur te doorbreken, maar er maar moeizaam in slaagde. Messi schoot een vrije bal op fenomenale wijze tegen de lat, en dat is al de vierde keer dit seizoen dat een vrije trap van de Argentijn eindigt op de lat. Even later probeerde hij met zijn tweede vrije trap de keeper in de korte hoek te verschalken, maar daar stond Guaita sterk. Suárez probeerde in deze rommelige wedstrijd met zijn inzet de wedstrijd open te breken, maar de Uruguayaan was zeer onnauwkeurig in de afwerking. Zijn schoten gingen vaak hoog over het doel. In de tweede helft haakte Alves geblesseerd af, al lijkt zijn kwetsuur niet al te zwaar. In het restant van de tweede helft gebeurde er vrij weinig meer, waardoor Barcelona na een goede reeks hier averij oploopt.