Nieuws Januari 2022

Granada - Barça 1-1

Barça begon de 3e uitwedstrijd binnen een week zonder Araujo en Frenkie de Jong, die beiden geblesseerd uitvielen in de midweeekse bekerwedstrijd. Daarentegen was Gavi weer terug en zaten Memphis en Dest weer op de bank.
In de 8e minuut was Luc de Jong succesvol met zijn hoofd. De scheidsrechter keurde deze af wegens buitenspel en nadat de VAR dit ook nog uitgebreid had bekeken, werd de treffer inderdaad geannuleerd. Barca had de bal maar bij het doel gebeurde de eerste 45  minuten niet veel. Alleen een huzarenstukje van de Jong met een hakbal was het vermelden waard. Een treffer leverde het helaas niet op. Aan de andere kant moest Ter Stegen ook slechts één keer handelend optreden, wat hij bekwaam deed. De rust brak derhalve aan met de brilstand.
Na de rust al weer snel het volgende pechgeval. Eric Garcia, die goed speelde moest in minuut 54 uitvallen met naar het zich laat aanzien, een spierblessure. Vlak daarna was er wel een juichmoment voor Barça. Het was Luc de Jong die een voorzet van Dani Alves schitterend inkopte en de stand op 0-1 bracht. Het spelbeeld uit de eerste helft veranderde niet veel. FC Barcelona controleerde de wedstrijd maar wist nog steeds niet veel kansen te creëren. Met name Dembélé wist vanaf de rechtsbuiten positie weinig klaar te spelen. Invaller Abde was er in minuut 76 dichtbij, maar de bal ging net naast de verste paal.
Het laatste kwartier werd het grimmiger. Gavi was de schlemiel door een onnodige overtreding te maken. Het betekende zijn tweede gele kaart en derhalve moest Barça met 10 man de slotase in. Granada rook dat er wat te halen viel en drong aan. Ter  Stegen was alert en greep steeds goed in bij alle hectiek voor zijn doel. Piqué ging door het oog van de naald toen hij zijn 2e gele kaart niet kreeg.
Een goal kon  echter niet uitblijven. Barcelona werd steeds chaotischer en bij een corner stonder er twee Granada-spelers vrij als een vogel en dat betekende 1-1 in minuut 90.
Al met al een teleurstellende uitslag voor Fc Barcelona dat van de negen uitwedstrijden in de Primera Division er pas twee wist te winnen.

Opstelling: Ter Stegen, Dani Alves, Piqué, Eric Garcia (55. Lenglet), Jordi Alba, Gavi, Busquets, Nico, Dembélé (82. Alvaro Sanz), Luc de Jong (61. Memphis), Jutglá (61. Abde)

58. 0-1 Luc de Jong