Nieuws November 2010

Granada - Barça B 4-1

Dit weekend werd Barça B voor de vierde keer dit seizoen verslagen in Segunda División. Alle goals voor de thuisclub werden door Alexandre Geijo gemaakt.

Het team van Luis Enrique begon goed aan de wedstrijd met een vroege goal van Carmona in de vijfde minuut. De jongelingen van Barcelona slaagde er echter niet in de wedstrijd onder controle te krijgen. Al snel kreeg Granada kansen en voorkwam Barça B keeper Oier tot twee keer toe de gelijkmaker met een goede redding. Jonathan Dos Santos kreeg een kans op de 2-0 na goed werk van Nolito, alleen was zijn schot te zwak en daardoor een makkelijke prooi voor de keeper van Granada. Tien minuten voor de rust maakte Geijo alsnog de gelijkmaker door een corner in te koppen. Het gaf de thuisploeg vleugels en ze begonnen daarna tot aan de rust aan een offensief, maar Oier stond stevig tussen de doelpalen.

De Blaugrana mannen begonnen fanatiek aan de tweede helft en hadden veel balbezit. Na een misverstand tussen Oier en zijn verdedigers maakte Geijo in de 52e minuut dankbaar gebruik om zijn team op voorsprong te zetten. Luis Enrique bracht vervolgens Tello en Sergi Roberto in om zo voor meer gevaar te zorgen waarna het team van Granada helemaal terug zakte in de verdediging. Het was echt de wedstrijd van Geijo: hij maakte niet alleen zijn derde in de 68e minuut, maar tien minuten voor het eindsignaal ook nog zijn vierde.

Na de wedstrijd sprak Luis Enrique vol lof over Granada: “Het is het sterkste team dat we tot nu toe zijn tegengekomen. Het Nuevo Los Cármenes stadion was vol en de fans stonden echt achter de thuisploeg. Als ze altijd zo spelen, zijn ze een favoriet om de competitie te winnen. Ik wil Granada feliciteren met de overwinning. Ze waren beter op elk vlak.”

“We slaagde er niet in om op belangrijke momenten in de wedstrijd Granada te verslaan. Er stond maar één team op het veld en ze waren vanaf het begin van de wedstrijd beter. We moeten ons nu op de komende wedstrijd focussen”, aldus de coach.