Nieuws Juli 2009

Grote belangstelling voor de VS tour

Ook al moet de voorbereiding op het nieuwe seizoen voor Barça nog beginnen, de belangstelling om een van de oefenwedstrijden te zien is onder de fans al groot. Eind juli speelt Barcelona eerst in het Wembley stadion tegen Tottenham Hotspur en Al Ahly. Na de deelname aan de Wembley-Cup zal Barça doorvliegen naar de Verenigde Staten. Op 1 augustus spelen zij in Los Angeles tegen LA Galaxy, waar onder anderen David Beckham en Landon Donovan onder contract staan. De wedstrijd vindt plaats op 1 augustus en 34.000 van de 91.000 beschikbare kaarten zijn al verkocht.

Op 5 augustus speelt Barça tegen de Seattle Sounders, waar nog maar 4500 kaarten van de 67.000 beschikbaar zijn. Onder anderen Freddie Ljungberg (ex-Arsenal speler) speelt voor de Seattle Sounders.

Barça sluit de VS-Tour af tegen Chivas de Guadalajara, op 8 augustus in San Francisco. Voor deze wedstrijd zijn al zo’n 22.300 kaarten verkocht. PSV-speler Carlos Salcido speelde voorheen voor deze club en ook Carlos Vela van Arsenal heeft hier gespeeld. Leo Beenhakker is ooit trainer geweest van deze club, die geldt als één van de populairste en succesvolste voetbalclubs van Mexico.