Nieuws Maart 2010

Guardiola: “De sleutel wordt het maken van een uitgoal”

Op de dag voor de Champions League kraker tussen Arsenal en Barcelona, mochten beide teams in het Emirates Stadium trainen en was er na afloop de persconferentie. Voor Barça schoof coach Guardiola aan. Pep had zoals verwacht alle lofuitingen over het spel van de Gunners. Niet alleen voor wat betreft dit seizoen, maar meer het totaal plaatje van de club met aan het hoofd de aimabel coach Arsene Wenger. “Wenger is een van de beste trainer in de wereld en verdient met zijn stijl van voetbal alle credits in de voetballerij. Het is een eer tegen zijn Arsenal te mogen spelen. Hij heeft de cultuur binnen de club compleet veranderd. Iedere voetballiefhebber mag graag naar het aanvalsspel van de Gunners kijken. We hopen er woensdagavond voor zorg te dragen dat Europa een prachtwedstrijd te zien krijgt.”

Over de kansen van Barcelona liet Pep een duidelijke boodschap voor zijn spelers na: “De sleutel tot een goed resultaat in Londen is een uitdoelpunt. Maar we kunnen alleen scoren als het verdedigend goed staat. We zullen er fel in gaan en ons eigen spel proberen te spelen.”

Voor Guardiola is het niet doorslaggevend of Cesc Fabregas bij Arsenal mee doet of niet. Alhoewel het nog altijd onzeker is of de Catalaan mee zal doen, ziet Guardiola ook de kwaliteiten van de andere spelers: “Cesc is een groot speler, maar tegen Porto deed hij ook niet mee en walsten ze hier naar een 5-0 overwinning, dus zeg het maar.”

Of Henry tegen zijn oude ploeg zal spelen is nog niet duidelijk: “Als hij speelt, is hij er klaar voor, sentimenten of niet. Het is prachtig voor hem om terug te keren op zijn oude honk. Hij is een speler die als geen ander weet wat het is om in een belangrijke wedstrijd te spelen.”