Nieuws Oktober 2009

Guardiola eist discipline

Guardiola waakt voor onderschatting van de tegenstander. De  laatste weken is Barça in goede doen en lijkt het van iedereen te kunnen winnen. Dat is ook meteen waar Pep bang voor is. Tegen Alméria hoopt hij discipline te zien, ondanks dat het maar een laagvlieger is. Hij wenst niet te spreken over een mogelijke koppositie (Madrid speelt een lastige uitwedstrijd bij Sevilla), want er zijn na dit weekend nog 32 wedstrijden te spelen.

Goed nieuws is dat Bojan het groene licht heeft gekregen van de medische staf. Met het oog op het drukke programma, is het altijd handig nog een aanvaller achter de hand te hebben. Het is logisch dat Ibrahimovic tegen Alméria in de basis zal starten, maar de kans is groot dat Bojan in de tweede helft zijn rentree zal maken.

Voor Puyol wacht een mooie avond: precies tien jaar geleden maakte hij zijn debuut voor FC Barcelona. Guardiola prijst hem alom en hoopt dan ook dat Puyol gauw een nieuw contract zal ondertekenen.