Nieuws Maart 2011

Guardiola gaat vooruit

Na intensieve therapie en medicijnen gaat het een stuk beter met de rugklachten van Guardiola. Ook vrijdag was de coach van Barça nog in het ziekenhuis en het is nog onduidelijk of hij zich goed genoeg zal voelen om aanwezig te zijn bij de wedstrijd tegen Zaragoza van dit weekend.

Donderdagochtend ging Guardiola naar het ziekenhuis, nadat hij afgelopen woensdag de negentig minuten in Mestalla had uitgezeten met steeds verergerende rugpijn. Na een medisch onderzoek werd bij hem een zogeheten discushernia vastgesteld; dit betekent dat een tussenwervelschijf in zijn onderrug van zijn plek is gegaan. Guardiola kreeg na deze vaststelling medicijnen toegediend en moest daarnaast een therapie-achtige behandeling ondergaan.

De medische staf van de club kondigde vrijdag aan dat Guardiola niet bij de training van vrijdagavond zou zijn en dat zijn aanwezigheid op de bank tegen Zaragoza geheel afhangt van hoe zijn toestand zich ontwikkelt.