Nieuws Januari 2012

Guardiola: “Geen twijfels over Pinto”

Pep Guardiola gaf dinsdag zijn laatste persconferentie in de aanloop naar de kwartfinale van de Copa del Rey tegen Real Madrid. De coach gaf aan te willen winnen: “We spelen in Bernabeu om te winnen. We zullen de bal veel moeten bewegen met veel vrijheid, goed positioneel voetbal spelen en goed reageren bij balverlies.” Barcelona gaat dus gewoon zijn normale spel spelen.

Zoals altijd in bekerwedstrijden zal Pinto gewoon op het doel staan: “Ik heb niet getwijfeld om met Pinto te spelen. Hij verdient te spelen, en ik heb veel vertrouwen in hem.” De coach refereerde ook nog naar eerdere uitspraken van Xavi over de arbitrage. De middenvelder is van mening dat ze vaker nadeel dan voordeel hebben bij scheidsrechterlijke beslissingen: “De scheidsrechters doen hun best om het zo goed mogelijk te doen. Het is niet altijd makkelijk om een beslissing te nemen.” Tot slot was Guardiola erg opgetogen over het bijtekenen van Abidal: “Het is geweldig nieuws. Een speler vinden die zo zijn stempel op een wedstrijd kan zetten is moeilijk, hij zal ons enorm helpen.”