Nieuws December 2010

Guardiola grijpt opnieuw naast Copa Catalunya

FC Barcelona is er nog altijd niet in geslaagd om de Copa Catalunya op zijn palmares bij te schrijven. De trainer won alles wat er te winnen viel, maar de beker van Catalonië ontbreekt nog. Ook dit seizoen greep Guardiola naast de Copa Catalunya. 'Kleine broer' Espanyol ging met de regiotrofee aan de haal. Het duel tussen Espanyol en Barça eindigde woensdag in een 2-1 zege voor de tweede club van Barcelona. Overigens stuurde Guardiola geen enkele speler het veld in, die maandag in actie kwam in het duel met Real Madrid. De trainer van Barça had de volgende 22 spelers meegenomen: Pinto, Jeffren, Keita, Bojan, Maxwell, Mascherano, Adriano, Thiago, Rochina, Vázquez, Soriano, Tello, Montoya, Bartra, Dos Santos, Romeu, Fontàs, Sergi Gómez, Riverola, Masip, Carmona en Abraham. De wedstrijden bestonden uit 45 minuten per wedstrijd. Doordat Espanyol eerder al wist te winnen van El Hospitalet mag die club de Copa Catalunya bijzetten in de prijzenkast. Ook Barça wist te winnen van El Hospitalet. Een team bestaande uit jeugdspelers won met 2-0.