Nieuws Maart 2011

Guardiola: “Het antwoord is fantastisch”

Na een week vol doping insinuaties en waar een levertumor werd ontdekt bij Abidal sprak Guardiola vol lof over zijn spelers tijdens het duel tegen Getafe: “Het antwoord is fantastisch”. Barça wist makkelijk te winnen met 2-1. Het hele duel was Barcelona de bovenliggende partij maar maakte de kansen niet af. Hierdoor kwam het in de extra tijd bijna nog in de problemen. Guardiola was blij met de wedstrijd: “We streden fantastisch in alle opzichten. Ook al was het verschil op het scorebord klein. Het was een lange week waarin veel is gebeurd. Maar we hebben goed gereageerd en speelde erg goed. Er heerste een gevoel van wat we zouden kunnen laten zien na deze week en ons spel bleek goed te zijn. Er zijn wedstrijden waar we met 2-1 winnen waar we twee kansen krijgen. Zaterdag maakte we het spel en kregen we veel kansen”.  Pep sprak ook over de gele kaart die Xavi pakte en waardoor hij het volgende duel tegen Villarreal geschorst is:” We hebben een aantal spelers op scherp staan (Valdés, Busquets, Mascherano en Messi).  We hebben van te voren niets afgesproken om met een schone lei te starten met het oog op Real Madrid”.