Nieuws December 2008

Guardiola: "We hebben geluk gehad"

Naast de euforie over de vier behaalde overwinningen op de directe concurrentie voor de landstitel, moest coach Pep Guardiola in de persconferentie na de wedstrijd tegen Villarreal toegeven geluk te hebben gehad. "Ik heb de fout gemaakt de verdediging op de buitenspelval te laten spelen. Niet alleen stond de formatie van deze verdediging pas sinds eind september (de uitwedstijd tegen Espanyol, red) weer eens bij elkaar, de middenvelders stonden bij balverlies een aantal keren te ver naar voren, waardoor ze geen enkele steun konden geven. Dat Villarreal kansen zou krijgen, wist ik van te voren. Het team is het sterkste waartegen we dit seizoen hebben gespeeld."

Guardiola kijkt tevreden terug op het werk van het collectief: "Dat we de achterstand hebben omgebogen en ook met 10 man overeind zijn gebleven bewijst eens te meer dat het wel snor zit met deze selectie. Het is ongelofelijk dat we nu 10 punten voor staan, wie had dat in de eerste weken van dit seizoen gedacht. Er is echter nog een lange weg te gaan. Het winterkampioenschap? Er heeft mij nog nooit iemand een trofee gegeven voor het behalen van het winterkampioenschap, het is niet meer dan een leuke statistiek."