Nieuws April 2010

Guardiola: “Wij moeten ons zelf zijn”

De traditionele persconferentie die een dag voorafgaande aan een Champions League wedstrijd op het programma staat, liet dinsdagavond in Camp Nou een ontspannen Guardiola zien. Pep liet blijken zin te hebben in de return tegen Inter.

“Ik voel me ontzettend gelukkig, het is een onbeschrijfelijke gevoel. Ik wil dat ook mijn spelers voelen dat het een eer is om in de halve finale van de Champions League te staan tegenover een geweldige tegenstander. Ik weet zeker dat ik er van ga genieten. Ik hoop dat de mensen die komen kijken het als een feest beschouwen.”

Guardiola ziet in dat het zeer moeilijk wordt om de 3-1 achterstand goed te maken. “Om een kans te krijgen terug te komen in de tweestrijd zullen we gewoon onszelf moeten zijn. Met alle respect, in zo’n situatie maakt Inter, zijn trainer en zijn geweldige spelers ons dan weinig uit. We zullen tot het einde strijden.”

Dat Guardiola als vervanger van de geschorste Puyol met Gaby Milito zal spelen, die daarmee tegenover zijn broer Diego komt te staan, is niet meer dan logisch. “Het zijn beide spelers met veel ervaring. Ik maak me totaal geen zorgen dat het een emotioneel onderonsje gaat worden. Ze weten de belangen van het elftal.”

Ook Inter trainer José Mourinho voldeed aan zijn verplichting om bij de persconferentie op te dagen. De Portugees liet weten dat de druk volledig bij Barcelona ligt. “Voor ons is het een droom om volgende maand in het Bernabéu de finale te spelen, voor Barça is het meer een obsessie.”