Nieuws Juli 2011

Hajduk Split-Barça 0-0

Zaterdagavond speelde Barça tegen Hajduk Split gelijk in de eerste oefenwedstrijd van het seizoen. De wedstrijd was georganiseerd ter ere van het honderdjarig bestaan van Hajduk Split. Bij Barça waren Alves, Adriano, Sánchez, Milito, Mascherano en Messi nog op vakantie, omdat zij tijdens de Copa América in actie kwamen. Puyol, Piqué, Xavi en Pedro waren afwezig vanwege blessures.

Guardiola begon de wedstrijd met spelers uit Barça B aangevuld met enkele spelers uit de A-selectie. Zo speelde Valdés, Keita en Villa vanaf de eerste minuut mee. Afellay kreeg ook een basisplaats tegen de Kroaten van Guardiola. Voor rust kreeg Barça enkele kansen om de score te openen, maar het ontbrak Villa net wat geluk bij zijn schoten op doel. Namens Hajduk Split deed Marin Tomasov een poging, maar Valdés wist de bal te stoppen. Naast Villa, kregen Afellay en Thiago de bal ook niet in het doel. De pogingen van beide spelers worden gestopt door de Kroatische keeper Danijel Subasic.

Tijdens de rust gooide Guardiola zijn team helemaal om. Zo kwamen Pinto, Abidal, Maxwell, Busquets en Iniesta het veld in. Zij werden bijgestaan met weer andere spelers van Barça B, waardoor er een heel nieuw elftal stond. Ondanks de vele wissels, blijf Barça kansen krijgen, alleen nu faalde de aanvallers Soriano en Jeffren. Pinto moest zich ook nog een keer strekken bij een vrije trap van Hajduk Split om een tegendoelpunt te voorkomen. Door alle gemiste kansen was de stand na 90 minuten nog steeds 0-0.

Dinsdag staat de tweede oefenwedstrijd op het programma tegen Internacional Porto Alegre in München. Dit is een wedstrijd om de Audi Cup. FC Bayern München en AC Milan doen ook mee aan dit toernooi.

Klik hier voor een samenvatting.

Gerelateerd nieuws