Nieuws April 2014

Halilovic wint titel Kroatië met Zagreb

Alen Halilovic heeft met zijn huidige voetbalclub Dynamo Zagreb het kampioenschap van Kroatië, de Prva HNL, gewonnen. Dinsdagavond scoorde de toekomstige blaugrana het vierde doelpunt in een overtuigende 5-0 zege op Dragovoljac, de hekkensluiter van de competitie. Het betekent het negende nationale kampioenschap op rij voor Dynamo Zagreb, en de zestiende in totaal sinds de eerste deelname in 1992.

Dynamo heeft in 32 wedstrijden 77 punten bij elkaar gespeeld; de nummer twee, Rijeka, staat op maar liefst veertien punten achterstand met vier wedstrijden nog te gaan. Dynamo is ook nog in de race voor de beker van Kroatië en zal voor de finale een tweeluik tegen Rijeka spelen op 7 en 14 mei.

Halilovic, die aankomende zomer naar Barcelona zal komen, is met zeventien jaar de jongste doelpuntenmaker ooit in de Kroaatse competitie, én de jongste debutant voor het nationaal elftal van Kroatië. Tot dusver dit seizoen heeft Halilovic 22 wedstrijden gespeeld, waarin hij vier keer tot scoren kwam. Vorig jaar speelde hij achttien keer.