Nieuws Maart 2015

Hattrick record Messi

Is het nog het vermelden waard dat Messi een record verbreekt? De Argentijn mocht na het duel tegen Rayo wederom twee records aan zijn enorme waslijst toevoegen.

Messi scoorde zondag middag 3 keer in Camp Nou. Hiermee kwam de aanvaller op het gigantische aantal van 24 hattricks in La Liga. Daarnaast brengt hij zijn totaal met 5 in de Champions league, 2 in de Copa en 1 in de Supercopa op een totaal van 32. Dit is een alltime record voor iemand spelend voor een Spaanse club. Hij laat hiermee Telmo Zarra (31), Alfredo Di Stéfano (28) en Cristiano Ronaldo (27) achter zich.

In La Liga gaat hij zijn collega Ronaldo (23) voorbij. Di Stéfano en Zarra (beide 22) en Mundo (19) volgen.

In totaal kwam Messi door zijn Hattrick op 30 doelpunten dit seizoen en komt hiermee langszij bij Ronaldo die kort geleden nog 12 goals voorliep. Messi noteert ongelofelijke aantallen. Zo scoorde de Arrgentijn al voor het 6e seizoen meer dan 40 doelpunten in alle competities. Dit seizoen was hij al 41 keer trefzeker in 38 wedstrijden.