Nieuws Juli 2011

Henrique verhuurt aan oude club

FC Barcelona heeft vrijdag bekend gemaakt dat de Braziliaanse verdediger Henrique wordt verhuurd aan zijn oude club in Brazilië, Palmeiras.

In 2008 heeft werd Henrique Adriano Buss over genomen van Palmeiras uit Brazilië. Maar tot op heden heeft hij nog geen enkele wedstrijd voor FC Barcelona gespeeld. Meteen na zijn aankoop werd de speler verhuurd aan Bayer Leverkusen. Hier maakte hij veel speel minuten, maar na deze periode kon hij bij Barça wederom weinig speeltijd verwachten. De twee seizoenen die volgden, werd hij verhuurd aan Racing Santander. Hier wist hij vorig seizoen een basisplaats te veroveren. Ondanks deze basisplaats ziet Guardiola geen ruimte voor de verdediger in zijn elftal. Hij wordt daarom verhuurd aan Palmeiras, zijn oude club in Brazilië. Henrique heeft nog een contract tot 2013 in Catalonië.