Nieuws December 2014

Het jaar 2014 van Barça

Het jaar 2014 was een roerig jaar voor FC Barcelona en nu het einde van het jaar nadert is het goed om terug te kijken naar de leuke en minder leuke dingen die er in 2014 zijn gebeurd bij FC Barcelona en haar spelers.

Zo is Messi verder gegaan met het breken van records, Xavi speelde zijn 700ste wedstrijd voor Barça, de voorzitter trad af en er kwam een nieuwe voorzitter, Valdés verliet de club en Puyol hing zijn voetbalschoenen aan de wilgen. Er werd groen licht gegeven aan een nieuw project, de verbouwing van Camp Nou en het damesvoetbal team en andere sportteams verzamelde een berg aan prijzen. Toch zal bij menig fan het jaar 2014 in het teken staan van het overlijden van Tito Vilanova.

Het jaar 2014 zal ook de geschiedenisboeken ingaan, als het jaar waarin FC Barcelona op de laatste dag de landstitel verloor. Hierdoor kwam, aan het begin van het nieuwe seizoen, Luis Enrique als nieuwe trainer bij de club en werd het eerste elftal grondig gerenoveerd.

In onderstaande video, wordt het jaar 2014 compleet in beeld gebracht.

Video: www.fcbarcelona.cat