Nieuws Augustus 2020

Het mocht niet zo zijn.

Ondanks controle over de wedstrijd betekende een gebrek aan succes voor het doel dat de ploeg van Lluís Cortés met de kleinste mogelijke marge verloor.

Barça had voor het grootste deel de controle over deze halve finale, maar er was geen geluk voor het doel en betekende dat ze met de kleinste marges verloren aan een sterke Wolfsburg-ploeg.

Barça heeft de touwtjes in handen

Vanaf het eerste fluitsignaal nam de ploeg van Lluís Cortés de wedstrijd in handen en domineerde het balbezit in het Anoeta Stadium. Hansen en Oshoala kwamen twee keer dichtbij, terwijl keepster Sandra Paños aan de andere kant enkel last had van een afstandsschot en een zwakke kopbal.

Kansen zonder geluk

Na de rust belegerde Wolfsburg het doel van Barça en na 58 minuten vond het schot van Rolfö het doel. Het was een klap voor de Catalanen, maar ze zochten snel de gelijkmaker. Oshoala, Mariona en Jennifer Hermoso dwongen Abt en haar vier verdedigers tot een laatste wanhopige verdediging, en Barça had ook de pech dat ze in blessuretijd geen strafschop kreeg voor een terechte overtreding.

Ondanks dat ze het spel tot het laatste fluitsignaal naar hun tegenstanders brachten, kon Barça gewoon niet scoren, wat betekende dat Wolfsburg hun plaats in de finale boekte. Lieke Martens viel nog in de 86e minuut in om een verlenging te forceren.

WEDSTRIJDDETAILS

Wolfsburg, 1

Barça, 0

Wolfsburg: Abt, Doorsoun-Khajeh, Hendrich, Janssen, Wedemeyer, Huth, Syrstad Engen, Popp (Oberdorf, min. 85), Rolfö (Wolter, min. 68), Harder en Pajor (Bremer, min. 77).

Barça: Sandra Paños, Ouahabi (Losada, min. 86), Pereira, Mapi León, Torrejón, Hamraoui (Martens, min. 86), Alexia (Guijarro, min. 77), Jennifer Hermoso, Mariona, Graham en Oshoala.

Doelpunten: 1-0, Rolfö (min.58)

Foto: www.fcbarcelona.com