Nieuws Juni 2023

Het nieuwe magazine is uit!

Vandaag is de nieuwste editie van het fanclubmagazine naar de post gebracht.

De regels voor verzending van periodieken, zoals ons magazine, zijn door PostNL eenzijdig aangepast. Gevolg is dat het bezorgen langer duurt, dan de '24-uurs bezorging', zoals we die tot nu toe kenden. We kunnen daarom op dit moment helaas niet precies zeggen wanneer het magazine bij u op de deurmat valt.

De prachtige prestaties van de mannen- en damesselectie waren een zeer welkome voedingsbodem voor de redactie om in dit laatste magazine van het seizoen mooie feestelijke artikelen te schrijven. Wat te denken van de Xavineta die FC Barcelona naar de 26e landstitel leidde, of de tweede Champions League winst van FCB Femení! Nog wel in Eindhoven ook, onder aanwezigheid van een groot gezelschap fanclubleden! Ingrediënten genoeg voor mooie verhalen en foto’s.

Het kan niet anders of we staan ook stil bij het vertrek van Busquets en Alba, twee sterkhouders die ons – cules – ontzettend veel voetbalplezier hebben gegeven gedurende hun Barça-carrière. Tijdens de laatste 10 dagen van het seizoen werd FC Barcelona op de voet gevolgd door oud-redactielid Geert, die zijn avonturen nog eens op papier zette.

Ook de vaste rubrieken leveren amusante verhalen op. Wist u wie één van de eerste fotografen was die zijn ziel en zaligheid stopte in voetbalverzamelplaatjes? Wist u dat er in de wereld nog een voetbalclub met de naam Barcelona bestaat? Wist u dat één van onze leden in Barcelona woont en op het hoogste regionale amateurniveau (Primera Catalana) in Barcelona speelt?

De redactie wenst u veel lees- en kijkplezier! En uiteraard een fantastisch zomervakantie! En vergeet niet, mocht u in de buurt van Camp Nou (of het Olympisch stadion) komen deze zomer, stuur gerust een foto of selfie naar onze Insta-account.