Nieuws Juli 2008

‘Hleb zo goed als blaugrana’

Het moet raar lopen of de transfer van Alexander Hleb naar Barcelona wordt deze week definitief beklonken.
De Wit-Rus van Arsenal is persoonlijk rond met de club en ook het transferbedrag van om en nabij de 15 miljoen euro zal waarschijnlijk geen roet meer in het eten gooien. Het gaat om een vierjarig contract. De 27 jarige Hleb is rechtermiddenvelder en kende zijn definitieve doorbraak in Europa bij de Gunners. In 2006 speelde hij in de Champions League finale nog tegen Barcelona. De laatste weken gaf Hleb zijn club Arsenal te kennen uit Londen weg te willen en graag op het aanbod van Barcelona in te willen gaan. Arsenal kibbelde tegen, maar weet natuurlijk als geen ander dat het contract van Hleb volgend seizoen afloopt waardoor er nu nog een transferbedrag aan de kleine middenvelder valt te verdienen. Hleb wordt de vijfde aankoop voor coach Guardiola, die het liefst ook Hleb’s ploeggenoot Adebayor ziet komen.