Nieuws November 2010

In aanloop naar El Clásico

Maandag 29 november staan de twee beste ploegen van Spanje tegenover elkaar in Camp Nou. Ieder jaar is FC Barcelona – Real Madrid weer een beladen duel en ook dit jaar is dat niet anders. Iedereen met een voetbalhart spreekt al over de wedstrijd, die door sommigen zelfs betiteld wordt als ‘De wedstrijd tussen de twee beste ploegen ter aarde’. De pers kan natuurlijk niet achterblijven en schrijft honderduit over de wedstrijd, terwijl Barça en Madrid eerst nog een Champions League wedstrijd hebben te spelen.

In de Catalaanse pers wordt vooral gesproken over de mazzeltjes die Real Madrid dit seizoen al heeft gehad. Zowel Barça en Madrid hebben nu 33 doelpunten gemaakt, alleen Real Madrid heeft 2 doelpunten minder geïncasseerd. Van die 33 doelpunten heeft Real vijf keer vanaf de stip weten te scoren. Barça heeft nog geen enkele penalty benut, noch gekregen. Het vorige seizoen eindigde Real met acht benutte penalty’s en Barça met ‘slechts’ drie. Volgens de Catalaanse pers valt dit te wijten aan de bevoorrechting die scheidsrechters aan Real toekennen.

Natuurlijk zal dit duel ook vooral het duel tussen Ronaldo en Messi worden. Ronaldo heeft tot nu toe veertien keer gescoord, Messi volgt hem op de voet met dertien doelpunten. Beide spelers zijn in goeden doen en dragen hun teams. Dit is een wezenlijk verschil met El Clásico van vorig jaar, toen beide spelers niet op hun best waren. Toen was het Zlatan Ibrahimovic, die het enige doelpunt van de wedstrijd maakte. Hij is momenteel uitgeleend aan AC Milan en zal er dit jaar dus niet bij zijn. David Villa lijkt zijn draai gevonden te hebben bij Barça, daar waar Higuain aan de zijde van Madrid ook weer regelmatig het net weet te vinden.

FC Barcelona – Real Madrid wordt op maandag 29 november gespeeld en begint om 21.00uur.

Mocht u de wedstrijd op groot scherm willen volgen, geeft u zich dan op voor de Penya bijeenkomst. Onder het kopje ‘DE FANCLUB’ kunt u zich aanmelden voor een spectaculair Barça avondje.