Nieuws Augustus 2010

Iniesta medisch fit

Andrés heeft zich maandag weer gemeld bij Barcelona en begon de dag met de standaard medische testen voordat hij naar het trainingscomplex ging voor de eerste trainingssessie.

Vier weken na het scoren van de winnende goal voor Spanje, wie kan dat vergeten, liet de middenvelder gister zien dat hij in prima conditie is om aan het nieuwe seizoen te beginnen. Net als zijn teamgenoten drie weken geleden is van Iniesta zijn gewicht, vetpercentage, overall fitness, conditie en hart gemeten in de medical facilities. Iniesta doorstond de testen met gemak en kon daarna starten met een training apart van de groep aangezien zij maandag pas terug kwamen van de trip naar Azië of inmiddels al vertrokken zijn voor vriendschappelijke interlandwedstrijden.

Van de acht Barça spelers die onderdeel waren van het Spaanse WK elftal is Andrés de enige die niet opgeroepen is door de bondscoach Vicente del Bosque voor de eerste oefeninterland. De andere zeven spelers hebben zich inmiddels gemeld voor de wedstrijd in en tegen Mexico.