Nieuws April 2011

Iniesta twijfelgeval tegen Real Madrid

Het is nog maar zeer de vraag of Andrés Iniesta kan spelen in de eerste halve finale van de Champions League tegen Real Madrid. De middenvelder kampt met een rechter kuitblessure. Iniesta, die de blessure opliep in het competitieduel met Osasuna, trainde maandag niet met de groep mee.

Of hij woensdag inzetbaar is in de halve finale tegen Real Madrid is dan ook nog onzeker. De medische staf van FC Barcelona toont zich op de officiële website echter positief over het herstel van Iniesta.

Met het oog op volgende week, is de kans groot dat Iniesta gespaard zal worden in Bernabéu. Hij begint dus zo goed als zeker op de bank en Keita lijkt zijn logische vervanger. De belangrijke wedstrijd tegen Real Madrid in het eigen Camp Nou moet haalbaar zijn voor de middenvelder, vandaar dat de club geen risico wil nemen.

Het ziet het er wel naar uit, dat aanvoerder Puyol gewoon weer in de basis kan starten.