Nieuws April 2009

Iniesta vraagt de verdiensten van het team op waarde te schatten

Een dag na zijn uitmuntende wedstrijd tegen Sevilla schoof Andres Iniesta donderdag in het perscentrum van FC Barcelona aan voor een persconferentie. Het viel op dat de kleine strateeg van Barça zich tijdens het vragenvuur lichtelijk irriteerde aan de vragen die er werden gesteld over de instelling en het matige spel van Sevilla. "Het lijkt wel alsof we dit seizoen tegen geen enkel groot team hebben gespeeld", zei Andres spottend. "Maar laten we even eerlijk zijn. Alle ploegen hebben nu wel zo'n beetje tegen elkaar gespeeld, en als we nu zien waar we op de ranglijst staan, hebben we dat toch maar bewerkstelligd en simpelweg verdiend. Maar een ieder mag daar natuurlijk zijn eigen mening over hebben."

Over zijn eigen rendement tegen Sevilla was Iniesta tevreden: "Het is fantastich om met zo'n snel doelpunt aan een wedstrijd te beginnen. Ik heb ook de ovatie bij mijn wissel gehoord, ik hoop het respekt dat het publiek me heeft getoond op het veld terug te kunnen geven door me volledig in te zetten. Ik hoop elk jaar beter te worden. Ik ben nu 25 jaar en hoop het beste nog van me te zullen geven."

Of het team van Guardiola al met het Dream Team mocht worden vergeleken, vond Iniesta iets te voorbarig: "De tijd en de gewonnen titels zullen dat gaan uitmaken. Op dit moment zetten we wekelijks een goede stap voorwaarts. We zullen er alles aan doen om de prijzen binnen te slepen. Het winnen van het landskampioenschap is daarbij het mooist en meest toonaangevend."