Nieuws December 2008

Iniesta weer fit

Vandaag is bekend geworden dat de medische staf van FC Barcelona Andrés Iniesta wedstrijdfit heeft verklaard. Hij zal dan ook bij de selectie zitten voor de thuiswedstrijd van aanstaande zaterdag tegen Real Mallorca.

In totaal heeft de kleine middenvelder bijna acht weken in de lappenmand gezeten. Hij raakte geblesseerd in de Champions League wedstrijd tegen FC Basel van 4 november. Destijds verwachtte de medische staf een herstelperiode van acht weken, naar nu dus blijkt keert Iniesta zelfs al wat eerder terug.

Het is nog niet bekend of Iniesta ook direct een basisplaats krijgt toegewezen. Wat dat betreft vormt zijn terugkeer een luxe probleem voor trainer Pep Guardiola. Zonder de inbreng van de Spaanse international speelde Barcelona uitstekende wedstrijden met dito resultaten.