Nieuws December 2013

Intel nieuwe shirt sponsor

Donderdag heeft FC Barcelona bekend gemaakt dat de club een nieuwe shirt sponsor heeft in de vorm van chipproducent Intel. Maar de reclame zal niet direct zichtbaar zijn, want Barça is de eerste club die reclame heeft aan de binnenkant van het shirt, waarmee dit een baanbrekend initiatief is in de wereld van de sport Reclame.

Donderdag werd het nieuwe shirt met de reclame aan de binnenkant gepresenteerd bij FC Barcelona op het Ciutat Esportiva, door voorzitter Sandro Rosell en Deborah Conrad, de hoofd marketing bij het Noord-Amerikaanse bedrijf. Carles Puyol en Gerard Piqué waren ook bij de onthulling aanwezig en droegen het nieuwe shirt met het Intel Inside logo.

De spelers zullen aanstaande zaterdag tijdens de thuis wedstrijd tegen Villarreal voor het eerst het shirt dragen met de Inside reclame van Intel. Commercieel directeur Manel Arroyo heeft benadrukt dat de spelers niet bij elk doelpunt hun shirt omhoog hoeven te doen, zodat de reclame zichtbaar wordt.

Naast de sponsoring op de binnenkant van het shirt, zal Intel ook de studenten van La Masia voorzien van de allernieuwste technologieën. Hiermee hoopt de chipproducent de creativiteit te bevorderen en te behouden. Voor de spelers had Intel al een speciale Ultrabook 2 in 1 model. Deze waren ontworpen door Ricardo Cabolo en bevatte de naam en het rugnummer van elke speler en deze werden tijdens presentatie aan de spelers overhandigd.