Nieuws November 2014

Internationale onderbreking voor Barça

Voor de internationals van FC Barcelona is het tijd voor twee weken voetbal met hun respectievelijke nationale elftallen voor kwalificatiewedstrijden dan vriendschappelijke wedstrijden. Marc Bartra, Gerard Piqué, Srgio Busquets, Jordi Alba en Pedro Rodríguez zullen met Spanje tegen Belarus (een kwalificatiewedstrijd) en een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland spelen. Kroatië doet een beroep op zowel Ivan Rakitić als op Alen Halilović van Barça B voor het treffen met Argentinië – waarvoor Leo Messi en Javier Mascherano opgeroepen zijn – en Italië.

Argentinië zal het ook opnemen tegen Portugal, terwijl het Brazilië van Neymar zal spelen tegen Turkije en Oostenrijk. Luis Suárez mag ook zijn Uruguay-tenue aantrekken voor de wedstrijden tegen Costa Rica en het Chili van keeper Claudio Bravo, dat het tevens opneemt tegen Venezuela. Rafinha neemt met het Braziliaanse Olympische Elftal deel aan een toernooi in China en zal daar Zuid-Korea, China en Australië op het veld treffen.
Tot slot gaat Marc-André Ter Stegen mee met Duitsland onder-21 om tegen Nederland en Tsjechië te spelen, terwijl Samper, Munir en Sandro van Barça B met Spanje onder-21 tegen België zullen spelen.

Een overzicht van de wedstrijden (MET-tijd):

Woensdag 12 november
19:30u: Turkije vs. Brazilië