Nieuws Februari 2018

Ipurua, strijdtoneel van de show van Messi

De Blaugranas bezoeken zaterdag het Eibar-stadion, waar de Argentijn spectaculair heeft opgetreden tijdens de drie keren dat hij daar heeft gespeeld.

Als we het hebben over Lionel Messi, is het niet moeilijk om een stadion in de hoogste Spaanse Divisie te herinneren dat niet aan zijn voeten heeft gelegen en tegelijkertijd aan zijn genie heeft overgegeven. Een daarvan is Ipurua, waar de Argentijn elke keer als hij daar speelt een show opzet. In Messi's drie bezoeken aan Eibar met FC Barcelona zullen zijn spectaculaire shows voor altijd in het geheugen van voetbalfans blijven hangen.

Deze optredens zijn altijd onderlijnd door doelpunten en Barça is altijd met de drie punten weggekomen. Drie bezoeken, drie overwinningen: 0-2 in het seizoen 2014/15 en 0-4 in zowel 2015/16 en 2016/17. Tien goals in het voordeel, waarvan er vijf afkomstig waren van Messi. Bovendien scoorde de nummer 10 in elke wedstrijd tegen Eibar, waaronder in Camp Nou. Met in totaal 12 golas in zes wedstrijden is hij de speler met de meeste goals tegen het Baskische team.

Zijn uitstekende prestaties gingen ook gepaard met vergelijkbare uitmuntendheid van Ter Stegen, met name vorig jaar. In aanvulling op de tien doelpunten gescoord in de drie duels op Eibar, heeft Barça nooit een doelpunt toegegeven.

Foto: www.fcbarcelona.com