Nieuws Januari 2012

Jonathan Soriano naar Red Bull Salzburg

Barça B aanvaller Jonathan Soriano heeft toestemming gekregen van Barcelona om af te reizen naar Oostenrijk. Hij zal daar bij Red Bull Salzburg een medische test ondergaan. De Oostenrijkers hebben een contract klaarliggen voor 3,5 jaar. Soriano was vorig seizoen nog Pichichi van de Sugunda Division met 32 goals. Hij begon dit jaar goed aan het seizoen door zich in de kijker te spelen bij Guardiola in het voorseizoen. Ook vele clubs uit het buitenland hadden interesse in de topscoorder. Helaas gooide een zware blessure roet in het eten. Soriano verrekte zijn kruisband in de rechterknie in de voorbereiding tijdens een training tijdens de Audi-Cup. Nu alsnog zal hij de overstap naar een nieuwe club gaan maken.