Nieuws Juni 2013

Jong Spanje start met overwinning

Donderdagavond kwam  Jong Spanje in actie tegen Jong Rusland op het Europees Kampioenschap  voor spelers onder de 21 jaar.  De Spanjaarden wisten deze wedstrijd met een nipte overwinning af te sluiten.

Montoya, Bartra, Thiago en Tello begonnen allen in de basis bij Jong Spanje en de ploeg stuitte op een sterk verdedigende Russische ploeg. De titelhouder kregen in de hele wedstrijd vele kansen, maar konden deze niet omzetten in doelpunten.

In de tweede helft was het spelbeeld hetzelfde, de Russen verdedigde en de Spanjaarden vielen aan en wederom stonden, de Russische muur van spelers, de keeper en zelfs paal en lat een treffer in de weg. Doordat het lang 0-0 bleef, kreeg de Russische formatie het geloof dat er een stunt mogelijk was en ze kregen hiervoor ook een kans, maar de bal werd naast het doel geschoten.

Tien minuten voor het einde was het dan toch raak voor de Zuid-Europeanen. Thiago mocht vanaf de linkerkant een vrije trap nemen en hij draaide de bal in het strafschopgebied waar Morata, een aanvaller van Real Madrid Castilla, de bal binnen kopte. Hiermee werd de eindstand bepaald en staat de titelverdediger op gelijke hoogte met de Nederlandse ploeg.  In de laatste poule wedstrijd, spelen Jong Nederland en Jong Spanje tegen elkaar.