Nieuws April 2014

Kids Socio Paspoort

De Raad van Bestuur van FC Barcelona heeft een aantal voorstellen geaccordeerd voor de Social Area van de club. Vice-voorzitter Jordi Cardoner verklaarde dat op 30 juni a.s. de ouders van 20.381 socios jonger dan 8 jaar (5.369 woonachtig in de stad Barcelona,
9.555 wonend in de provincie Barcelona, 2.351 in Catalonië en 3.106 wonend in Spanje of het buitenland) via de website van de club een Kids Socio Paspoort kunnen aanvragen. Het paspoort is geldig voor één seizoen en daarmee kan men een gratis Kids ticket aanvragen voor iedere thuiswedstrijd van Barça met uitzondering van de wedstrijden tegen Real Madrid, Atlético Madrid, de Spaanse Super Cup en de Achtste-, Kwart- en Halve finales van de Champions League.

De bestaande regelementen voor het aanvragen van tickets blijven van kracht, zoals: de tickets zijn voor de gezinsvriendelijke wedstrijden (zaterdag om 16:00 en 18:00 uur en zondag om 12:00 uur). FC Barcelona garandeert 3.000 tickets voor kinderen per wedstrijd en ze worden op volgorde van ontvangst aanvraag toegewezen. Socios met een Kids Socio Paspoort krijgen voorrang in het toewijzingsproces.

Kinderen tot acht jaar die geen Socio zijn kunnen vanaf zes dagen voor de wedstrijd tot uiterlijk 24 uur voor de wedstrijd ook een kids ticket aanvragen via de website van FC Barcelona of bij de ticketoffices van de club. In het laatste geval geldt ook de regel van zes dagen voor de wedstrijd, maar dan loopt de periode door tot vlak voor de aftrap van de wedstrijd.

Een andere wijziging betreft de Socios die geen seizoenskaart hebben voor Camp Nou. Deze groep kan een gratis ticket aanvragen voor de ‘Partit Solidari’. Meestal betreft het de eerste bekerwedstrijd van het seizoen in Camp Nou. Daarnaast krijgen ze 50% korting op de aanschaf van een wedstrijdkaart voor wedstrijden waar de club een lage opkomst verwacht.