Nieuws November 2020

Koeman zonder Messi en Frenkie naar Kiev

Ronald Koeman heeft besloten om 19 spelers mee te nemen naar Kiev. Geblesseerden: Piqué, Ansu Fati, Sergi Roberto, Umtiti, Sergio Busquets en Araujo. Messi en Frenkie krijgen rust (!?). Volgens Koeman zijn deze topspelers toe aan een break.

Spelers die mee gaan: Ter Stegen, Dest, Alená, Griezmann, Pjanic, Braithwaite, Dembélé, Puig, Neto, Coutinho, Lenglet, Pedri, Trincao, Jordi Alba, Matheus, Junior, Iñaki Pena, Mingueza en Konrad.
Zonder Messi en Frenkie levert Barça natuurlijk wel in.

En in deze harde strijd om de punten kunnen we iedereen gebruiken. De thuiswedstrijd werd met 2-1 gewonnen maar uit bij Dynamo Kiev zal het anders gaan. Winst van Barça betekent 12 uit 4 en zo goed als plaatsing voor de volgende ronde.

Kiev is de hoofdstad van Oekraïne en heeft bijna 3 miljoen inwoners. De stad is gelegen aan de rivier de Dnjepr. Kiev werd gesticht door drie broers (Kyj, Sjtsjek en Choryv). Na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie werd Kiev de hoofdstad van het onafhankelijke Oekraïne. Dynamo Kiev is de grootste club van het land. De club is opgericht in 1927 in de toenmalige Sovjet-Unie. De thuiswedstrijden worden gespeeld in het Valeri Lobanovskystadion (of in het Olympisch stadion). Het stadion is gebouwd in 1934, Capaciteit: 70.050 (Olympisch stadion). Vanwege het coronavirus zal er zonder publiek gespeeld worden.

Trainer: Mircea Lucescu. Prijzen: 13 landstitels, 2x Europacup voor bekerwinnaars (coach: Valeri Lobanovsky; overleed in 2002 en naar hem hebben ze het stadion vernoemd). Meest bekende spelers uit het verleden: Andrij Sjevtsjenko, Oleh Blochin, Aleksey Michailitsjenko en Alexander Zavarov.

Barça zal alles uit de kast moeten halen om de 3 punten mee te nemen.

foto: fcbarcelona.com