Nieuws Augustus 2019

Kuitblessure voor Suárez

De Uruguayaanse spits werd na 37 minuten vervangen in San Mamés tegen Athletic vanwege een blessure.

Tests op zaterdagochtend hebben bevestigd dat eerste teamspeler Luis Suárez een geblesseerd rechterkuit heeft. Zijn herstel zal drie tot vier weken duren.

De blaugrana-spits begon de wedstrijd tegen Athletic in San Mamés, maar werd na 37 minuten vervangen vanwege de blessure. Rafinha nam zijn plaats in en de middenvelder sloeg niet lang na het betreden van het veld in Bilbao toe. De middenvelder verstuurde een vlammend schot op doel, waarna keeper Unai Simón met uiterste inspanning de bal naar het houtwerk begeleidde.

Suárez was topscorer voor de blaugranas in het voorseizoen en scoorde tegen Arsenal in de Gamper-wedstrijd en tweemaal in de return van twee wedstrijden tegen Napoli tijdens de VS-tournee.

Foto: www.fcbarcelona.com