Nieuws Maart 2017

Kwartfinale CL Juventus - Barça

FC Barcelona naar Turijn waar Juventus de volgende tegenstander is in de Champions League kwartfinales. Luis Enriques team zal eerst de confrontatie tegen de Serie A kampioen aan gaan in Turijn en de return is in Camp Nou.

FC Barcelona heeft het Juventus van coach Massimiliano Allegri geloot in de kwartfinales van de UEFA Champions League, zo wees de loting die vandaag plaatsvond in Nyon, Zwitserland uit.

De laatste keer dat de twee elkaar ontmoetten in de Europese competitie was in de Champions League finale in Berlijn in 2015. Barça's 3-1 overwinning dankzij doelpunten van Rakitic, Suárez en Neymar werd de historische treble bereikt door het team van Luis Enrique in het eerste seizoen onder diens leiding.

De heenwedstrijd zal gespeeld worden op 11 of 12 april in Turijn en de return in Camp Nou op 18 of 19 april. Houd dus de website in de gaten voor de exacte speeldata.

Na de eerste wedstrijd, die Barça-middenvelder Sergio Busquets zal missen door een schorsing, is Real Sociedad de tegenstander in de Primera División, gevolgd door de return in Camp Nou. Onmiddellijk na de wedstrijd reist Barça naar Madrid om zich voor te bereiden op El Clásico in het Santiago Bernabéu tegen Real Madrid.

De andere kwartfinales:

Leicester City - Atlético Madrid

Borussia Dortmund - AS Monaco

Bayern München - Real Madrid

The Road to Cardiff continues...

Laten we vooral niet vergeten hoe Barça geschiedenis schreef in de Champions League en de kwartfinales bereikten. FC Barcelona heeft alle details van de  'Remontada´ in Camp Nou netjes verpakt in een speciaal gedeelte, compleet met wedstrijdverslag, hoogtepunten, reacties en fotogalerijen.

De UEFA Champions League Finale in Berlijn 2015