Nieuws December 2010

'L’Équipe’ Team van 2010

De internationale erkenningen voor het team van Guardiola blijven maar binnen komen en daar is nu die van het prestigieuze Franse Sports Magazine L’Équipe bijgekomen. Maar liefst vijf spelers van Barça zijn door L’Équipe opgenomen in hun team van het jaar 2010: Gerard Piqué, Sergio Busquets, Xavi Hernández, Andrés Iniesta en Lionel Messi.

Over de samenwerking tussen Piqué en Carles Puyol schrijft het magazine: “Het is cruciaal geweest voor zowel FC Barcelona als het briljante Spaanse elftal.”

Sergio Busquets krijgt de erkenning voor: “De middenvelder van Spanje en Barça is een belangrijke garantie voor evenwicht in beide teams. Hij bezet een positie die precisie, kalmte en intelligentie vereist.”

Volgens L’Équipe is Xavi: “wonderlijke voetballer die onlosmakelijk is van zijn ploeggenoot Iniesta, die de symbolen zijn van de herkenbare Barça-stijl en filosofie van voetballen.”

“Messi is een speler die het uitzonderlijke normaal doet lijken. Elke wedstrijd waarin hij speelt is een geschenk voor alle fans in de wereld.”

Naast de vijf spelers van FC Barcelona heeft L’Équipe ook Iker Casillas (Real Madrid); Maicon, Lucio en Sneijder (Inter Milan); Schweinsteiger (Bayern Munich ) en Coentrão (Benfica) geselecteerd.