Nieuws Mei 2016

Landstitel bereikt climax!

Zaterdag 14 mei om 17:00 uur is in het Estadi Nuevo Los Cármenes van Granada CF de aftrap van het alles beslissende laatste competitieduel waarbij de Spaanse landstitel op het spel staat voor FC Barcelona. De Catalanen hebben slechts één puntje voorsprong op de nummer twee: Real Madrid. Op hetzelfde tijdstip wordt in het stadion Municipal de Riazor de wedstrijd tussen Deportivo La Coruña en Real Madrid afgetrapt.

Stadgenoot van de Koninklijke, Atlético Madrid, is door het met 2-1 verloren duel tegen Levante afgehaakt voor de landstitel en daardoor tevens gezakt naar de derde plaats op de ranglijst. Atlético speelt later op die zaterdag om 19:30 uur thuis tegen Celta de Vigo.

Het heen duel in Camp Nou, eerder dit seizoen op 9 januari jl., eindigde in een klinkende 4-0 overwinning voor het team van Luis Enrique, maar dit is uiteraard geen garantie dat een overwinning aanstaande zaterdag ook zo eenvoudig wordt voor de Catalanen.

Bij een gelijkspel of een verloren duel in Granada en een overwinning voor Real Madrid gaat de Koninklijke er met de landstitel vandoor. Mocht Barça verliezen en Real gelijkspelen, dan is FC Barcelona alsnog landskampioen aangezien het onderlinge resultaat (0-4 overwinning en 1-2 verlies) in het voordeel is van de Catalanen.

De voorbereiding op het beslissende competitieduel is voor de selectiespelers maandagochtend gestart met een training op het Tito Vilanova veld van het Ciutat Esportiva trainingscomplex van de club. Coach Luis Enrique had daarbij tevens Gumbau, Kaptoum en Cámara van Barça B en Mujica van het Onder-19 team uitgenodigd om met de selectiespelers mee te trainen. Dinsdag en woensdag zijn ingepland voor rustdagen voordat de spelers en technische staf op donderdag om 11:00 uur terugkeren naar het trainingscomplex voor de voorbereidingen. Vrijdag volgt in de ochtend de laatste training waarna het gezelschap zal afreizen naar Granada.

Positief nieuws voor Luis Enrique is dat Thomas Vermaelen groen licht heeft gekregen van het medische team van de club en daardoor weer inzetbaar is voor de coach. De Belg liep op 11 april jl. een kuitblessure op die hem sindsdien aan de kant liet staan.