Nieuws Juli 2008

Laporta sluit langer verblijf Eto’o niet uit

Barça voorzitter Joan Laporta heeft maandag in een persconferentie laten doorschemeren dat het besluit om Eto’o van de hand te doen enigszins op de helling is komen te staan. De goede fysieke gesteldheid die Samuel tijdens het trainingskamp in Schotland liet zien en zijn gedrag en houding naar de spelersgroep toe, hebben de voorzitter enigszins gerustgesteld. “Zijn houding is zeer lovend, hetgeen me heel goed doet. Buiten zijn technische kunnen om, want daar ga ik niet over, refereer ik alleen aan zijn attitude in Schotland, en die was goed. Over al het andere beslist uiteindelijk Beguiristain. Hij bepaalt over de toekomst van Eto’o bij Barça.”

Laporta gaf aan dat er weldegelijk interesse is van andere clubs: “Elke club wil wel een gemotiveerde Eto’o hebben.”

De publieke opinie in Barcelona heeft inmiddels via diverse onderzoeken en polls wel laten blijken dat men Samuel helemaal niet weg wil zien gaan. Laporta doet met deze uitspraken vandaag dan ook wat toenadering naar de socios in een periode waarin de populariteit van de voorzitter na de motie van wantrouwen erg ver te zoeken is.