Nieuws Januari 2024

Las Palmas – FC Barcelona

Voor het eerst in jaren speelt FC Barcelona weer een wedstrijd tegen Las Palmas. Sinds het begin van dit seizoen speelt Las Palmas weer in La Liga. En niet onverdienstelijk: ze bezetten op dit moment de 10e plaats: 18 wedstrijden, 25 punten (7 x winst, 4 x gelijk en 7 x verlies).

Inmiddels heeft FC Barcelona er alweer een aantal trainingen opzitten. Klaar voor Unión Deportiva de Las Palmas (Gran Canaria; 21*C). De wedstrijd wordt gespeeld om 21.30 uur in het Estadio de Gran Canaria (ruim 32.000 toeschouwers).

Las Palmas werd opgericht op 22 augustus 1949. Huidige trainer : García Pimienta. Clubkleuren: geel shirt, blauwe broek. Las Palmas heeft ook een aantal jaren doorgebracht in de Segunda División A en B. Vanaf seizoen 2003/2004 speelt Las Palmas in het Estadio de Gran Canaria. Tegen Anderlecht werd het stadion in gebruik genomen.

Erelijst: winst in Segunda División A in 1954, 1964, 1985 en 2000. Winst in Segunda Divisíon in 1993 en 1996. Internationaal geen successen. Wel wat wedstrijden gespeeld in de UEFA Cup (o. een wedstrijd tegen FC Twente (4-2 winst Twente))

Bekende(oud-) spelers: López, Portillo, Valerón, Baiano, Kevin-Prince Boateng, Kowalczyk, Tannane.

Gran Canaria maakt deel uit van de Canarische eilanden. Gelegen in de Atlantische Oceaan ten westen van Afrika, naast Marokko en de Sahara. 7 verschillende eilanden. Ontstaan na uitbarstingen van vulkanen: Fuertaventura, Lanzarote, Tenerife (grootste vulkaan en hoogste berg van Spanje), La Palma, Gran Canaria, El Hiero en La Gomera.

Subtropisch klimaat. Het hele jaar te bezoeken. Voor een korte trip (Las Palmas – FC Barcelona) of een vakantie op 1 van de eilanden (1 week of 2 weken).

Laten we hopen dat FC Barcelona deze korte trip gaat gebruiken om 3 punten mee te nemen naar het vasteland.

Visca Barça!!

Foto: fcbarcelona.com