Nieuws Juli 2022

Lenglet op huurbasis naar Spurs

Tottenham Hotspur en FC Barcelona hebben een akkoord bereikt over de verhuur van de Franse speler, het contract loopt af op 30 juni 2023

FC Barcelona en Tottenham Hotspur hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Clément Lenglet tot en met 30 juni 2023. De Engelse club heeft geen optie om de Franse verdediger te kopen.

4 Jaar Blaugrana

Lenglet arriveerde voor het seizoen 2018/19 in Catalonië en is sindsdien een belangrijk lid van de verdediging geweest, speelde 160 wedstrijden in officiële competities, waarvan 132 in de basisopstelling.

Hij heeft in die tijd bijgedragen aan 48 clean sheets en hoewel zijn belangrijkste rol het bewaken van het verdedigingscentrum is, is hij er in zijn tijd bij Barça toch in geslaagd om zeven doelpunten te maken.

In zijn eerste seizoen in Camp Nou won hij de competitie- en bekerdubbel onder Ernesto Valverde, en twee jaar later voegde hij een tweede Copa del Rey-titel toe aan zijn collectie.

Foto: www.fcbarcelona.com