Nieuws November 2011

L'Hospitalet - FC Barcelona 0-1

In een zeer saaie tweede ronde van de Copa del Rey heeft Barça weten te winnen bij ‘buurman’ L’Hospitalet. De blaugrana’s gingen met een 0-1 overwinning terug in de bus.

De eerste dertig minuten hadden net zo goed niet gespeeld hoeven worden: Barça bouwde rustig op en L’Hospitalet kwam er, op één schot in de handen van Pinto na, niet aan te pas. Barça speelde onder andere met Christian Tello, die zijn debuut maakte en Guardiola liet wat basisspelers rusten. Messi was er niet bij vanwege interlandverplichtingen. Xavi en Iniesta speelden wel, evenals Puyol en Fàbregas. Op een paar kansjes na konden de Blaugrana’s niet erg gevaarlijk worden. Even leek het er dan ook op dat beide Catalaanse ploegen met 0-0 de kleedkamer in zouden gaan, maar toen stond Iniesta op. Van buiten de zestien schoot hij de bal keurig in de hoek, waardoor de 0-1 na 42 minuten een feit was.

L’Hospitalet kwam fel uit de kleedkamer, maar wist Barça niet te intimideren. De Blaugrana’s stonden goed opgesteld en al snel speelde het spel zich alleen nog maar op de helft van de thuisploeg af. Grote kansen kwamen er niet, wissels wel: Busquets verving Iniesta en Rafinha kwam er in voor Fàbregas. Hij maakte zijn debuut. Barça bleef zoeken, maar L’Hospitalet kreeg de grootste kans van de tweede helft. Pinto wist ternauwernood te redden, waarna de wedstrijd rustig werd uitgespeeld. Barça kan niet trots zijn op het vertoonde spel, maar het resultaat mag er zijn: 0-1.

Op 21 december mag L’Hospitalet proberen alsnog te stunten, wanneer zij naar Camp Nou komen voor de terugwedstrijd.

Opstelling FC Barcelona: Pinto, Puyol, Fontàs, Maxwell, Keita, Dos Santos, Xavi, Iniesta (63’ Busquets), Fàbregas (76’ Rafinha), Villa en Tello.