Nieuws September 2020

Lionel Messi 20 jaar bij Barcelona!!

In 2000 meldde zich ene Lionel Andrés Messi aan de poorten van Camp Nou. Geboren 24-6-1987 (Rosario Argentinië). Gescout bij Newells’ Old Boys. 13 jaar nog maar. Geen idee wat er allemaal in zijn carrière zou gaan gebeuren. Alle jeugdelftallen met gemak doorlopen. Lengte 170 cm. Specialiteit: slalommen door de verdediging van de tegenpartij  en zoveel mogelijk scoren (met links). Uiteraard heeft hij ook oog voor zijn medespelers in de combinaties.

16 oktober 2004 speelde hij zijn 1e wedstrijd in La Liga; uit bij Espanyol. Trainer: Frank Rijkaard. Hij was de op 2 na jongste debutant bij Barça en de jongste speler die een wedstrijd speelde in de Primera División. Afgezien van blessures stond hij vaak in de basis met zijn gouden linkervoet. Zijn bijnaam is de vlo (La Pulga).

Messi heeft zich helemaal gesetteld in Barcelona. En zo ook zijn gezin met vrouw en 3 kinderen: Thiago, Mateo en Ciro. Nieuw talent? Nog even afwachten! Messi is natuurlijk veel van huis maar is ook een echte vader voor zijn kinderen.

Een greep uit de prijzenkast: 10 x kampioen van Spanje; 4 x winnaar van de Champions League; 6 x de Copa del Rey; 3 x de wereldbeker; 3 x de Europese Supercup; 8 x de Spaanse Supercup; 1 x wereldkampioen met Argentinië onder 20; 6 x de Gouden Bal; 1 x Fifa world player of the year (2009); 6 x de Gouden Schoen; 7 x topscorer van La Liga; 2 x beste Europese speler; 6 x topscorer in de Champions League; meer dan 700 doelpunten in alle competities. In totaal 34 prijzen.

En gezien zijn trainingsarbeid en instelling in de wedstrijd is Messi helemaal nog niet klaar met prijzen pakken. Hij kan nog gemakkelijk twee jaar mee. Supporters dragen hem op handen. Hopelijk gaat Messi nog wat prijzen pakken. Visca Messi

foto:fcbarcelona.com