Nieuws December 2010

Loting Champions League

Op 17 december zal duidelijk worden wie de volgende tegenstander zal zijn van Barça in de Champions League. Omdat Barcelona eerste in de poule is geëindigd kunnen ze gekoppeld worden aan een team dat tweede is geëindigd in de groepsfase, behalve Kopenhagen die in dezelfde groep uitkwam. De mogelijke tegenstanders zijn: Inter Milaan, AC Milaan, Marseille, Lyon, AS Roma of Arsenal. De laatste wedstrijd tegen Inter kunnen we allemaal nog wel herinneren. De huidige Champions League houder versloeg Barcelona vorig seizoen in de halve finale waardoor Barcelona helaas de finale misliep. AC Milan kwam tijdens het Gamper toernooi, eerder dit jaar, richting Camp Nou. Barcelona won na het nemen van strafschoppen. AC Milan zou wederom een ontmoeting worden met oud blaugrana Ronaldinho. Marseille is de regerend kampioen van Frankrijk en is op dit moment te vinden op de 4e plek in de Franse competitie. Nog nooit speelde Marseille tegen Barcelona in Europees verband. Lyon heeft Barcelona al vaker ontmoet. De laatste keer was in het seizoen ‘08/’09 waar Barcelona een fantastische wedstrijd speelde en met 5-2 wist te winnen. De 3e mogelijke Italiaanse tegenstander zou AS Roma kunnen zijn. De enige ontmoeting was in het seizoen ‘01/’02. Barcelona wist niet te winnen van Roma. In de groepsfase speelde Barça thuis gelijk en uit verloor het. Toch ging Barcelona door naar de volgende ronde en Roma niet. De laatste mogelijk tegenstander staat ons ook nog allen op het netvlies. Arsenal werd vorig seizoen op magistrale wijze verslagen door Barcelona, en dan met name Messi (4 doelpunten). Op vrijdag 17 December om 12.00 uur zal in Nyon de loting zijn voor de volgende ronde en weten we wie de tegenstander van Barça gaat worden.