Nieuws Augustus 2012

Loting Champions League

In het Grimaldi Forum in Monaco is donderdag geloot voor de groepsfase van de Champions League. FC Barcelona is ingedeeld in poule G samen met het Portugese Benfica, Spartak Moskou uit Rusland en Celtic uit Glasgow in Schotland.

Benfica uit Lissabon is net als FC Barcelona eigendom van haar leden en werd daarnaast net als Barça in het seizoen 2011/12 uitgeschakeld door Chelsea. De Portugezen strandde toe in de kwartfinale.

Bij Spartak Moskou, één van de grootste clubs van Rusland, speelt Demy de Zeeuw. De middenvelder werd op 30 juni 2011 door de Russische club overgenomen van Ajax.

Het Schotse Celtic speelt een vooraanstaande rol in de Schotse voetbalcompetitie en levert vele internationals voor het nationale team. Naaste concurrent was van oudsher het in juni 2012 failliet verklaarde Rangers FC. De wedstrijden tussen deze beide rivalen stonden bekend als The Old Firm.

Samen met de 31 andere ploegen strijdt FC Barcelona om een plek in de finale op zaterdag 25 mei 2013 in het Wembley Stadium in Londen.

19-09 FC Barcelona - Spartak Moskou
02-10 Benfica - FC Barcelona