Nieuws Augustus 2015

Loting Champions League

Donderdag a.s. vindt in Monaco de loting plaats voor de groepsfase van de Champions League tijdens het UEFA gala. Barça is tijdens deze ceremonie als kampioen aanwezig in Monaco. Josep Maria Bartomeu, Andrés Iniesta, Lionel Messi en Luis Suárez zullen de Blaugrana’s vertegenwoordigen bij het gala.

Voor het eerst in de geschiedenis staan er vijf clubs van één land aan de start van het Europese clubtoernooi. Voor Spanje waren Barça, Real Madrid, Atlético Madrid en Sevilla rechtstreeks geplaatst. Valencia wist zich dinsdag, ondanks een 2-1 nederlaag tegen AS Monaco, te plaatsen voor de groepsfase van de Champions League.

Naast de loting van de groepsfase van de Champions League, zal ook de Europese Speler van het jaar bekend worden gemaakt. De winnaar is gekozen door journalisten uit 54 landen. Aan de kant van FC Barcelona zijn Messi en Suárez genomineerd voor deze award.

Voor wie alvast in de stemming wil komen voor de Champions League, kijk dan snel HIER