Nieuws Augustus 2012

Loting NextGen Series

Het Juvenil A team (U18) van FC Barcelona starten de tweede editie van de NextGen Series tegen een oude bekende, namelijk het jeugdteam van RSC Anderlecht. De Belgen waren de tegenstander van het team van Jordi Vinyals in de finale van het PSV Jeugdtoernooi om de Otten Cup, welke door de Juvenils werd gewonnen met 1-0.

The NextGen Series is de Champions League voor jeugdelftallen (U18) van Betaald Voetbal Organisaties. In het seizoen 2011-12 werden de Catalanen in de kwartfinales uitgeschakeld door Jong Ajax. De Amsterdammers verloren de finale van Internazionale na penalty’s.

Waar bij de eerste editie 16 teams werden uitgenodigd, nemen aan deze editie 24 clubs deel. In de groepsfase zijn de clubs verdeeld in zes groepen van vier clubs waarbij het Juvenil A team in de eerste groep in ingedeeld. Naast RSC Anderlecht zijn de overige tegenstanders in groep 1 Tottenham Hotspur en Wolfsburg.

De eerste wedstrijd in de groepsfase is woensdag 15 augustus om 20:00 uur in het Mini Estadi. De overige groepswedstrijden waarvan de data bekend zijn gemaakt:

13-09 Tottenham Hotspur - Barcelona
03-10 Wolfsburg - Barcelona