Nieuws September 2014

Luis Enrique: “We geven alles om te winnen”

De coach van de blaugrana’s gaf zaterdag een persconferentie voor het vierde competitieduel van het seizoen, zondagavond om 21.00 uur tegen Levante. Luis Enrique gaf aan de aandacht uitgaat naar de eerstvolgende wedstrijd. “Evaluaties kunnen pas aan het einde van het seizoen gemaakt worden, daarom is momenteel de wedstrijd tegen Levante het belangrijkst. We zullen alles geven om dit duel te winnen”, aldus Lucho. De Barça coach vertelde ook dat hij iedere wedstrijd hetzelfde benadert: “Het uitgangspositie is altijd hetzelfde. We willen de wedstrijd controleren en zelf kansen creëren en zullen we ons moeten concentreren op ons eigen spel. We zullen het dit seizoen nog lastig genoeg krijgen.”

Over de wedstrijd tegen Los Granotas is Luis Enrique duidelijk. “We verwachten een defensief Levante, maar we hebben genoeg kwaliteit om de openingen te vinden, doelpunten te maken en dit duel te winnen”, verklaarde Lucho, die vervolgde met: “Het gaat niet alleen om aanvallen en kansen creëren. Het aanvallende spel van Barça heeft ook risico’s. Daarom zullen ook we defensief het nodige werk moeten verrichten. Iedereen kent zijn taak en zal deze goed uitvoeren, daar ben ik van overtuigd.”

Tot slot kwam de situatie rond Luis Suárez ter sprake. “Hij verricht veel werk tijdens de training en is heel fit. Het is net of Suárez al mag spelen, zo gretig is hij. De spits heeft zich al makkelijk aan de rest van de spelersgroep aangepast”, zei de coach van het Catalaanse team.

De spelers die zijn meegereisd naar Valencia voor het duel tegen Levant zijn: Ter Stegen, Bravo, Montoya, Piqué, Rakitic, Busquets, Xavi, Pedro, Iniesta, Messi, Neymar, Mascherano, Douglas, Alba, Sergi Roberto, Dani Alves, Mathieu, Sandro en Munir.