Nieuws Februari 2010

Maandagavond wordt ook speelavond in Spanje

In Spanje zal er voortaan bijna elke dag voetbal te zien zijn, in stadions en op tv. De clubs die verenigd zijn in de profliga (LFP) hebben dinsdag tijdens een bijeenkomst in Madrid besloten dat er ook op maandag en vrijdag competitiewedstrijden mogen worden vastgesteld.

Ze stelden zich in grote meerderheid op achter het bestuur van de LFP, dat de de onderhandelingen over deze maatregel voerde met de Spaanse voetbalbond. De nieuwe regeling gaat op 12 februari in en geldt in principe tot medio 2014. In de hoogste afdeling, de Primera Division, werd alleen op zaterdag en zondag gespeeld, daar komt nu de maandag bij. De tweede divisie krijgt uitwijkmogelijkheid naar de vrijdag.

De dinsdagen en woensdag zijn voorbehouden aan de Champions League, de donderdagen zijn voor de Europa League. Omdat er traditioneel veel Spaanse clubs in de Europese competitie actief zijn, wordt de voetballoze dag gedurende het seizoen straks zeldzaam in Spanje.