Nieuws September 2009

Magische Messi

“Magic Messi” kopte Mundo Deportivo zondag op de voorpagina. Sport sprak van “Festival Messi”. De Argentijn was zaterdagavond weer heel belangrijk voor de Catalanen en speelde magistraal. Hij scoorde twee goals en gaf na een mooie individuele actie de voorzet op Keita. Messi tekende van de week nog bij tot 2016 en heeft zelf aangegeven hier tot het einde van zijn carrière bij Barça te blijven. Ook Ibrahimovic speelde een uitstekende wedstrijd. De Zweed wist op mooie wijze in de 2e minuut het bal te openen. Guardiola zat met een glimlach bij de persconferentie na de wedstrijd: “Ik hou van ons spel”. Echter de coach was niet helemaal tevreden over het spel van zijn mannen: “Ik vond dat we wat efficiënter hadden mogen spelen. Het was toch vrij ongecontroleerd”. Vooral Messi, Henry en Ibra werden geroemd: “ Ze hebben ongelooflijk goed werk afgeleverd”.

Klik hier voor de samenvatting