Nieuws Januari 2022

Mallorca – Barça: 0-1

De eerste 3 punten van 2022 zijn binnen! Gevochten als leeuwen. Met een aantal spelers van Barcelona B. Een topprestatie. 65% balbezit. Schoten op doel: 4. Uitblinkers: Luuk de Jong, Marc-André Ter Stegen en Piqué.

Barça had de 1e helft onder controle. Druk op de defensie van Mallorca. En dat leidde tot kansen. Met name voor Luuk de Jong, scherp voor de goal. In eerste instantie een bal tegen de paal; hij kon er net niet goed genoeg bij. In 2e instantie een prachtige omhaal die op de lat uiteen spatte.

De derde maal was het raak. Een echte spitsengoal. In de 44e minuut met het hoofd (na een voorzet van Mingueza) de bal in het netje. Enorme vreugde. Een verdiende voorsprong. Luuk: ik ken mijn situatie en als het nodig is sta ik er. Wat een prof. Gevolg van deze overwinning: een vijfde plaats met slechts 1 punt achter Atlético Madrid.

In de tweede helft had Barça meer moeite met Mallorca. Hier en daar spelers met kramp en de noodzakelijke inbreng van de jeugd: Álvaro Sanz en Estanis Pedrola. Ze hielden zich goed staande.

Wie dat ook deed was Marc-André Ter Stegen. In een reflex en met gestrekte arm wist hij de 1-1 te voorkomen. Briljante save!! En ondanks alle COVID, blessures en schorsingen wist Xavi een elftal neer te zetten dat het lastige Mallorca kon weerstaan. De hand van de coach was duidelijk zichtbaar; hij had zijn mannen goed voorbereidt.

Volgende wedstrijd is in de Copa del Rey: 5 januari 19:30 uur tegen Linares Deportivo (Segunda División B).

Volgende competitiewedstrijd: uit bij Granada 8 januari 18:30 uur. Na deze wedstrijden kan de wereld er weer heel anders uitzien. Hopelijk minder COVID en minder blessures. De opmars is begonnen. Visca Barça!!

Opstelling: Ter Stegen, Mingueza (76”Lenglet), Piqué, Eric, Araujo, Nico (71”Alvaro Sanz), Frenkie de Jong, Puig, Ilias Akhomach (80”Estanis), Luuk de Jong, Jutglá

Foto: fcbarcelona.com