Nieuws November 2016

Manchester City - Barça 3-1

FC Barcelona is er niet in geslaagd de vierde groepswedstrijd in poule C te winnen. Manchester City wist met 3-1 te winnen van de Catalanen. Barça blijft hiermee nog wel koploper in de poule met 9 punten, maar wordt nu gevolgd door de Engelsen met 7 punten.

In de openingsfase van het duel lieten beide ploegen merken voor de winst te gaan. Hierdoor was een spannende eerste helft te zien, waarin het tempo hoog was. Beide ploegen konden naar hartenlust combineren, maar liepen vast rond het strafschopgebied van de tegenstander. Halverwege de eerste helft wist Lionel Messi een aanval van de Citizens te onderscheppen. La Pulga zette de aanval daarna zelf op en kreeg voor het andere doel de bal weer terug en zorgde voor de 0-1. De blaugranas hadden na deze treffer het beste van het spel en kregen via Neymar, André Gomes en Luis Suárez de kans om de score te vergroten, maar konden Willy niet verschalken. Vijf minuten voor rust kwam het team van Pep Guardiola op gelijke hoogte. Sergi Roberto probeerde Sergio Busquets te bereiken, maar deze pass werd onderschept door Sergio Agüero. De Argentijn bereikte Raheem Sterling. De Engelsman gaf de bal voor op İlkay Gündoğan, die voor de gelijkmaker zorgde. In de slotfase van de eerste helft kwamen de Citizens er via Agüero er gevaarlijk uit, maar de ruststand bleef 1-1.

De thuisclub zette het goede spel van de slotfase van de eerste helft voort. Kun Agüero tekende de eerste kans van de tweede helft. De Citizens kwamen vijf minuten na rust op voorsprong toen Kevin de Bruyne een vrije trap fraai binnenschoot. Barça probeerde tevergeefs terug in de wedstrijd te komen. Het lukte het team van Luis Enrique maar niet om de grip terug te krijgen. Halverwege de tweede helft kwamen de blaugranas er toch gevaarlijk uit. Suárez gaf de bal voor op Gomes. De Portugees haalde uit, maar raakte de lat. Een kwartier voor tijd wist Manchester City door Gündoğan op 3-1 te komen. In laatste kwartier wist Barça de achterstand niet meer goed te maken.

Opstelling van Barça: Ter Stegen, Roberto, Umtiti, Mascherano, Digne, Busquets, Gomes (77’ Rafinha), Rakitić (61’ Arda), Messi, Suárez, Neymar.